© עמותת לב זהב – שירותי סיעוד ורווחה            |

הנהלה: בניין וורקר רח’ הכישור 30, חולון          |

לשירותכם סניפים בפריסה ארצית

תמיכה משפחתית

תמיכה משפחתית להתמודדות עם מטופל סיעודי

לא אחת הזקנה הופכת לאבן בוחן של המשפחה מול האדם הנזקק והטיפולי. מצב חדש זה יכול לערער את בני המשפחה, את בן או בת זוג, את ילדי הקשיש וקרובים נוספים. בכדי להתמודד עם השינוי ועם המצב, לא אחת יש צורך בתמיכה משפחתית כפי שמציעה עמותת לב זהב– שירותי סיעוד ורווחה.

 

מורכבות ההתמודדות עם אדם סיעודי

גם אם מדובר בהתדרדרות חדה במצב של הקשיש, ובין אם מדובר בתהליך הדרגתי, הפיכתו של אדם לסיעודי אינה מצב פשוט לעיכול ולהתמודדות עבור בני המשפחה. המצב החדש של הקשיש דורש הערכות מחדש של המשפחה, התגייסות והשקעה של משאבים רבים, המעלים שורה ארוכה של קשיים ואתגרים כלכליים, פיזיים ונפשיים. בעמותה שלנו, לצד סיוע לקשיש הסיעודי, גם מעניקים תמיכה משפחתית מקצועית שמסייעת להיערך ולהתמודד עם המציאות החדשה.

 

הקושי שמעלה קשיש סיעודי

קשיש ההופך לסיעודי מעלה קשיים רבים בקרב בני משפחתו, שהינם נפשיים, כלכליים ופיזיים:

  • קושי פיזי- בני משפחה רבים מתקשים להתמודד עם הקושי הפיזי שמציב קשיש סיעודי. קושי זה יכול להתבטא בשינוי אורחות חיים, צורך בביקור שוטף ואף יומיומי אצל הקשיש ולימוד טכניקות שונות של טיפול. לא אחת בן משפחה נדרש לבצע מטלות פיזיות קשות ולא נעימות כמו סיוע ברחצה, ליווי לשירותים, עזרה בהחלפת בגדים ועוד. יש גם לדאוג לנקות את ביתו של הקשיש, לדאוג שיקבל טיפול רפואי הולם, למצוא עבורו מטפל סיעודי ולהתמודד מול מכשולים ביורוקרטים רבים לקבלת סיוע מהמדינה וגמלות סיעוד. גם במקרים אלו סיוע מקצועי יכול לעזור בליווי המשפחה, מתן ייעוץ בביצוע משימות שונות ובמציאת דרכים להקל על ההתמודדות הפיזית.
  • קושי נפשי- לעיתים קרובות דווקא הקושי הרגשי הוא הקשה ביותר לבני המשפחה הרואים כיצד אדם יקר להם הופך מדמות פעילה שתומכת ומאחדת את המשפחה לאדם סיעודי הנדרש לעזרה. מצב זה מעלה בקרב בני משפחה תחושות של תסכול ,חוסר אונים וחשש מהעתיד. כמו כן, מצב זה יכול לגרום למריבות בין בני משפחה המלוות בגילויי האשמות וכעסים. ההתמודדות עם מצבים אלו דורשת לא אחת סיוע חיצוני של איש מקצוע בכדי לשתף רגשות מציפים, לפרוק את הקושי ולאפשר תקשורת מקרבת בין בני המשפחה השונים. סיוע מקצועי יכול לעזור בקבלת אחריות הדדית, קבלת החלטות אודות דרכי טיפול בקשיש, חלוקת מטלות וכדומה.
  • קושי כלכלי- מצב סיעודי עלול גם לגרום לקשיים כלכליים בקרב בני משפחה בגין סיבות שונות, למשל עקב הפסד ימי עבודה, מימון מטפל סיעודי, רכישת ציוד ועוד. סיוע מקצועי יסביר לכם את זכויותיכם ואת האפשרויות לקבלת סיוע מגורמים שונים בקהילה.

 

תמיכה במשפחות של מטופל סיעודי

למידע נוסף אודות תמיכה במשפחות של מטופל סיעודי, צרו קשר עם עמותת לב זהב- שירותי סיעוד ורווחה, בטלפון 03-6555870 או במייל info@lev-zahav.co.il.

בעמותות לב זהב מדגישים כי הרצאות והדרכות לקשישים, כדוגמת אלה בנושא הזכויות מביטוח לאומי ועל פי חוק הסיעוד יכולות לאפשר נגישות גבוהה לטיפולים החשובים לאיכות חיים. כל זאת, מבלי לוותר על הרצאות או הדרכות במגוון תחומי דעת שונים – איש איש לפי טעמו.
צרו קשר ונשוב בהקדם

חייגו עכשיו 03-6555870

לפניות ומידע נוסף מלאו פרטים

ונחזור בהקדם

או מלאו פרטיכם

וניצור קשר בהקדם:

עמותת לב זהב מגייסת עו"ס, אחים ואחיות, גרונטולוגים, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים לסניפים ברחבי הארץ

עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן 
תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין