© עמותת לב זהב – שירותי סיעוד ורווחה            |

הנהלה: בניין וורקר רח’ הכישור 30, חולון          |

לשירותכם סניפים בפריסה ארצית

חוק העסקת עובדים זרים – מה הוא אומר?

כאשר הורינו מגיעים לגיל זקנה הם עשויים להתקשות בביצוע חלק מן הפעולות היומיומיות שהפכו עם השנים לשגרה שלהם. מצד אחד הם לא מעוניינים לוותר על העצמאות שלהם, על המגורים בנוחות של הבית אליו התרגלו כבר ושאותו הם כה אוהבים, אך מצד שני הם לא צעירים ותחזוקת הבית או ביצוע מטלות כאלו ואחרות – כבר לא קל כפי שהיה. אנו מביטים מן הצד וחשים מעט חוסר אונים – אנחנו רוצים לעזור להם אך גם מוגבלים בזמן העומד לרשותנו. יש הורים שפונים לפתרון של דיור מוגן, הם מוותרים על ביתם ועל כל מה שהתרגלו אליו ועוברים למקום חדש שמבטיח להם חיי חברה עשירים ומגוון פעילויות. הורים אחרים פונים לפתרון נוסף – העסקת עובד זר.

האם כדאי להעסיק עובד זר?

במקרה בו הורה מבוגר זקוק לעזרה ואינו מעוניין לעזוב את ביתו, עובד זר יהיה הפתרון המיטבי והוא אף מביא עימו לא מעט יתרונות, בהם:

  1. העובד הזר יכול להשגיח באופן צמוד על בן משפחה מבוגר, יתרון חשוב במיוחד במקרים בהם נדרש טיפול סיעודי קבוע בכל שעות היממה.
  2. העובד הזר מאפשר לאדם מבוגר ולבני משפחתו הקרובים להמשיך בשגרת חייהם ללא לחץ.
  3. עובד זר חוקי המועסק באופן מוסדר על ידי חברת סיעוד, יקבל דרך אותה חברה את שכרו על פי זכאות שעות חוק הסיעוד של המטופל, עם תלוש חודשי ותוך שמירה והקפדה על מתן כל זכויותיו כנדרש בחוק.
  4. כחלק בלתי נפרד מהעסקת עובד זר, קיים גם מתן ייעוץ, הכוונה וליווי לבני המשפחה המתגוררים עם המטופל הסיעודי, כמו גם ביקורי בית סדירים על ידי עובדת סוציאלית או אחות מוסמכת המתמחה בתחום הסיעוד. ביקורים אלו נועדו בעיקר על מנת לאתר ולזהות החמרה כלשהי במצבו של המטופל או צורך שמתעורר ומצריך שינויים בתכנית הטיפול, שביעות רצון מן הטיפול, מתן מענה לבעיות הקשורות ביחסי מטפל מטופל במידת הצורך, התאמת תכנית הטיפול למצב הסיעודי באם השתנה כפי שלעיתים קורה ועוד.
  5. כאשר אתם מעסיקים עובד זר דרך גורם מוסדר, תוכלו לקבל מענה לכל בעיה או שאלה שעשויות להתעורר, על ידי צוות מקצועי.
  6. העובד הזר, מקבל הדרכה מקצועית על ידי המעסיק שלו, אשר דואג לרווחתו ואף לספק מחליף מיומן במידה והעובד הקבוע יוצא לחופשה קצרה.

הפנו אותי לבדוק את חוק העובדים הזרים – מה זה אומר?

במדינת ישראל מועסקים כיום עובדים זרים רבים. חלקם מהגרי עבודה שמגיעים לארץ בכל מיני דרכים – לא תמיד חוקיות, חלקם עובדים זרים חוקיים המועסקים על פי דרישות חוק העסקת עובדים זרים בישראל.

החוק מסדיר מהי הגדרת עובד זר, מהן זכויותיו ומה החובות המוטלות על מי שמעסיק אותו. אנו בעמותת לב זהב בעלי ניסיון רב בתחום ואף ריכזנו עבורכם את כל המידע הדרוש – תוכלו לעיין בו דרך הקישור הזה. חשוב לנו להדגיש שהעסקת עובד זר שלא על פי חוק עובדים זרים בישראל, מסכנת את רישיון ההעסקה שניתן עבור העסקת עובד זר (הידוע גם בשם – ההיתר) ואף עלולה לגרור קנסות כבדים מאד מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. כל זאת בנוסף לסיכון שהמטופל והמטפל עלולים למצוא עצמם מתמודדים עם תביעה משפטית.

מה מגיע לעובד זר המועסק אצלי?

לעובדים זרים בישראל יש את אותן הזכויות של כלל העובדים במשק. זה כולל, בין היתר:

  1. תשלום שכר חודשי בזמן (לא יאוחר מאשר ה-9 בכל חודש, עבור החודש שקדם לו).
  2. יום מנוחה שבועי – כל עובד זר זכאי ל-25 שעות של מנוחה בשבוע. מנוחה זו לא רק מחוייבת על פי חוק, היא גם מאפשרת לעובד התרעננות מן העבודה השוחקת של טיפול וסיעוד, על כל המשתמע מכך.
  3. חופשה שנתית – בנוסף ליום המנוחה השבועי, כל עובד זכאי לחופשה שנתית אשר אורכה משתנה בהתאם וביחס ישר לוותק שלו. ימי חופשה אלו לא מנוכים משכרו והם זכות על פי חוק.
  4. חגים – כל מטפל זר זכאי, על פי חוק, לתשעה ימי חג, לפי דתו. ניתן להמירם לימי חג בהם הוא בחופש על פי החגים היהודיים, אך זאת אך ורק בהסכמתו. עובד המועסק במהלך חג יהיה זכאי לתוספת תשלום, כפי שמצויין בחוק, ועלות זו תחול על המשפחה המעסיקה אותו.
  5. ביטוח רפואי – החל מן הרגע הראשון בו מועסק העובד הזר (כולל ימי ניסיון), חובת המעסיק הינה לבצע עבורו ביטוח רפואי, לצייד אותו בכרטיס ביטוח רפואי מגנטי כמו גם בכל המידע הדרוש על מנת להתקשר עם קופת החולים בה בוצע הביטוח.
  6. דמי הבראה – כמו כל עובד בישראל, גם מטפלים זרים זכאים לתשלום דמי הבראה המחושבים לפי מכפלת ימי ההבראה להם זכאי העובד (משתנה לפי הוותק) בתעריף המצויין בחוק ליום הבראה. על המעסיק חלה חובת הבדיקה לגבי התעריף היומי המעודכן ליום הבראה.
  7. ימי מחלה – כמו כל עובד, כך גם עובד זר המועסק בישראל זכאי לימי מחלה.

כמובן שאלו רק חלק מן הזכויות להן זכאי עובד זר על פי החוק בארץ. ישנן עוד זכויות הקשורות לפנסיה, ביטוח לאומי, פיצויים במקרה של הפסקת העסקה ועוד. נשאלת השאלה – האם אתם רוצים לטפל בכל זה בעצמכם?

למי פונים כדי להעסיק עובד זר במשפחה?

הדבר הפשוט והנכון ביותר הינו להעסיק עובד זר דרך גורם מוסמך, כזה שמחזיק במאגר עובדים שאותם העביר הכשרה ודאג שיתאימו למשימות המאתגרות העומדות בפניהם. כל גורם כזה מעסיק גם עובדים האמונים על רווחת העובדים הזרים, דואג למימוש כל זכויותיהם, בקיא בחוקי מדינת ישראל הנוגעים להעסקת עובדים זרים ומקל על המשפחות להעניק ליקיריהם את הטיפול המיטבי והאיכותי ביותר.

עמותת ״לב זהב״ שרותי סיעוד ורווחה (ע״ר) הינה עמותה אשר פרושה בכל רחבי הארץ, מן הצפון ועד השפלה, המתמחה בתחום העסקת עובדים זרים ואשר חרטה על דגלה להעניק לכל לקוחותיה את היחס והשרות האישיים ביותר, מתוך הכרה בעובדה שכאשר פונים אלינו, זו פניה לבקשת עזרה.

אם אתם מחפשים להעסיק עובד זר או מעוניינים בעוד מידע בנושא, אל תהססו, התקשרו אלינו עוד היום, לטלפון שמספרו 03-5086868 ואנו נעשה הכל על מנת לתת לכם את המענה הטוב ביותר.

לב זהב היא העמותה המומלצת לאחים ולאחיות לליווי קשישים. גם אתם עתידים להיות שבעי רצון ממענה מותאם שעונה על הצרכים!
צרו קשר ונשוב בהקדם

חייגו עכשיו 03-6555870

לפניות ומידע נוסף מלאו פרטים

ונחזור בהקדם

או מלאו פרטיכם

וניצור קשר בהקדם:

עמותת לב זהב מגייסת עו"ס, אחים ואחיות, גרונטולוגים, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים לסניפים ברחבי הארץ

עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן 
תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין