© עמותת לב זהב – שירותי סיעוד ורווחה            |

הנהלה: בניין וורקר רח’ הכישור 30, חולון          |

לשירותכם סניפים בפריסה ארצית

מגמות בולטות בעולם הסיעוד – מיקוד בטכנולוגיה וחדשנות

מגפת הקורונה גרמה לגורמים רבים להאיץ שימוש בפלטפורמות של טיפול או ניטור מרחוק (Remote care), יש נכונות גדולה יותר בקרב מקבלי החלטות בכל הרמות – מוסדות, צוותים רפואיים, בני משפחה מטפלים וכמובן, של מטופלים סיעודיים, להשתמש במכשור טכנולוגי או פלטפורמות דיגיטליות מתקדמות.

יותר טכנולוגיות ופלטפורמות לטיפול וניטור רפואי עברו (ועוברות) מניסוי וההוכחה התפעולית להטמעה ועבודה שוטפת ואנו מזהים עלייה בשימוש של טכנולוגיות תומכות טיפול, ניטור ומעקב אחר מטופלים סיעודיים הן במוסדות והן בבית ובקהילה.

בהשוואה להיום, כוח האדם המקצועי (רפואי, סיעודי, כוח עזר) שייקלט בשנים הבאות יהיה בעל אוריינות דיגיטלית טובה יותר ועם יכולות, הבנה ואף נכונות לעבוד ולתפעל מכשור או פלטפורמות דיגיטליות.

הביטוח הלאומי במכרז החדש לנותני שירותים שם דגש על תפוקות ההשקעה בסיעוד ולא רק התשומות, כך שאנו צפויים לראות את מרכז הכובד גם של נותני השירותים מתמקד במודל זה.

גורמים אלו ואחרים יניעו תהליכים נוספים בתחום שהמרכזיים בהם הם:

1. מעבר לניהול טיפול סיעודי מבוסס נתונים ובקרה

מכשור רפואי ופלטפורמות דיגיטליות יאפשרו מעקב איכותי, עקבי ורוחבי אחר מצבם הבריאותי של המטופלים הסיעודיים. ניתוח הנתונים באמצעות מערכות בינה מלאכותית (BI – Business Intelligence) יאפשר לקבל החלטות טובות יותר בזמן אמת ולתכנן טוב יותר תהליכי ניהול כוח אדם, תפעול, הצטיידות, רכש וניהול הוצאות.

2. מהפכת הניטור מרחוק וזיהוי מוקדם של הדרדרות רפואית

מכשור ופלטפורמות ניטור מבוססי אינטליגנציה מלאכותית (AI – Artificial intelligence) יאפשרו זיהוי מוקדם של הדרדרות רפואית לפי פרמטרים שונים וייעודיים לכל מטופל וכן שינויים התנהגותיים, נפשיים ומנטלים לרבות מענה למטופלים פוליפארמים (בקרת תרופות) והקפדה על פרוטוקולים טיפוליים.

3. טיפול מותאם במוסדות ובבית

הפלטפורמות הנ”ל יאפשרו טיפול רפואי וסיעודי מותאמים מבחינת תזונה, שינה, פעילות גופנית, לקיחת תרופות לרבות בקרה מובנת וניתוח נתונים תקופתי או בזמן אמת.

4. מענה לבדידות

פלטפורמות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית יעודדו קשישים ליותר אינטראקציה חברתית, שיח ופעילות קוגניטיבית מרובת משתתפים ויפחיתו תחושת בדידות ודיכאון.

5. הכשרות מקוונות לצוותים

פלטפורמות דיגיטליות יאפשרו הדרכות מקוונות בכל מקום ובכל זמן באמצעות לומדות ומערכי התנסות במציאות רבודה או מלאכותית (VR – Virtual Reality / AR – Artificial Reality).

מערך זה יאפשר מעקב אחר ההתקדמות המקצועית של הצוותים, תמיכה, ייעוץ ועדכונים מקצועיים בזמן אמת (מבוסס אינטליגנציה מלאכותית) ועוד.

אנו מזהים כי ההיצע הטכנולוגי הביתי הקיים, עלותו יורדת והשימוש נעשה פשוט ואינטואיטיבי. לכן, יותר בני משפחה מטפלים יוכלו לטפל ולתמוך בהורה מבוגר בביתו למשך זמן ארוך יותר תוך התבססות על מכשור טכנולוגי מתקדם ו/או על שירותי סיעוד ורפואה ‘עד הבית’ שיסופקו ע”י גורמים פרטיים או רשותיים. 

סוף דבר – ההבדל בין מספר רב של יוזמות המופעלות ע”י גורמים רבים המונעים משיקולים שונים לבין ראיה מרכזית מקצועית ונטולת פניות הינה נכונות הגורמים המוסמכים לקיים שת”פ בין הגורמים לצורך קביעת מודל אחד או מספר מודלים לשימוש בכלי חשוב זה.

לב זהב היא העמותה המומלצת לאחים ולאחיות לליווי קשישים. גם אתם עתידים להיות שבעי רצון ממענה מותאם שעונה על הצרכים!
צרו קשר ונשוב בהקדם

חייגו עכשיו 03-6555870

לפניות ומידע נוסף מלאו פרטים

ונחזור בהקדם

או מלאו פרטיכם

וניצור קשר בהקדם:

עמותת לב זהב מגייסת עו"ס, אחים ואחיות, גרונטולוגים, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים לסניפים ברחבי הארץ

עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן 
תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין