© עמותת לב זהב – שירותי סיעוד ורווחה            |

הנהלה: בניין וורקר רח’ הכישור 30, חולון          |

לשירותכם סניפים בפריסה ארצית

מטפלים / מטפלות לילה לקשישים

מי שמכיר מקרוב את הטיפול בבן משפחה מבוגר הזקוק לעזרה סיעודית, יודע עד כמה יש לכך השלכות מרחיקות לכת על חייהם של כל הנוגעים בדבר.

במקרים רבים מדובר על פרקי זמן ממושכים של חודשים ושנים, ובשילוב בין טיפול בבית לבין תקופות שבהן המטופל מאושפז בבית חולים.

הטיפול במבוגר סיעודי הוא מאד אינטנסיבי, דורש דרגת זמינות גבוהה מאד מצד קרובי המשפחה המטפלים בו, אשר צריכים לנהל במקביל לכך את חייהם הפרטיים על כל המשתמע מכך, ותובע מהם הקדשת שעות רבות בשבוע או ביום למטופל. מצב זה גובה מחיר רגשי, נפשי ופיסי גבוה – לא רק מהמטפלים, אלא גם מהמטופל שחווה את עצמו כנטל וסובל ממנה כפולה של תסכול והרגשת חוסר אונים בשל מצבו הסיעודי ובשל עוגמת הנפש שהוא מסב ליקיריו.

המצב מחמיר אף יותר, כאשר המטופל זקוק להשגחה או לטיפול גם בשעות הלילה, כלומר 24 שעות ביממה. במקרים כאלה, בדרך כלל אין מנוס מלהשיג עזרה נוספת ולשכור את שירותיהם של מטפל או מטפלת לילה ולעיתים אף עובד זר.

מצבים בהם מומלץ לשכור מטפלת סיעודית ללילה

יש כמה מצבים נפוצים בהם אנשים נוהגים לשכור את השירות, וניתן לשכור מטפלת או מטפל סיעודי ללילה בלבד, או עובד זר שיגור עם המטופל בביתו וישהה במחיצתו 24 שעות ביממה (בכפוף לאישור העסקת עובד זר ממשרד התמ”ת). 
  • מקרים שבהם המטופל שוהה בביתו וזקוק להשגחה צמודה כל העת. גם מי שזכאי לגמלת סיעוד במסגרת חוק סיעוד יכול לקבל לכל היותר 30 שעות טיפול בשבוע, אם נמצא זכאי לגמלת הסיעוד ברמה הגבוהה ביותר (רמה 6).
    כאשר קצובת השעות אינה מספיקה כדי לענות על צרכיו של המטופל וכשהוא מתקשה או חושש להישאר לבדו – מטפל או מטפלת לילה למבוגר מעניקים שקט נפשי לו ולקרוביו.
  • תקופות בהן המטופל דורש טיפול אינטנסיבי יותר כמו למשל אחרי ניתוח, נפילה, או תאונה. במקרים כאלה מדובר על צורך זמני בסיוע שייתן מענה לצרכים החדשים של המטופל, עד שישוב לרמת התפקוד הרגילה שלו.
    קשישים לאחר ניתוח, או כאלה שנחבלו כתוצאה מנפילה או תאונה, נמצאים בסכנה לפגיעות חמורות הפוגעות משמעותית בכושר התפקוד שלהם, וגם זמן ההחלמה שלהם ממושך יותר.
  • השגחה בשעות הלילה במהלך אשפוז בבית חולים היא מקרה נפוץ נוסף. העומס המוטל על הצוותים הרפואיים בבתי החולים והמחסור בכח אדם גורמים לאנשים רבים לשכור מטפלי לילה למען יקיריהם, ולו בשביל שיפקחו עין ויוודאו שהכל בסדר, או יזעיקו את הצוות הרפואי במידת הצורך, כשנראה שמשהו אינו כשורה, או כשהמטופל מבקש זאת.

השגחה על קשישים בלילה – למה חשוב לשים לב כששוכרים שירותי מטפל/ת?

חשוב לשכור את שירותיו של מטפל שהכשרתו וניסיונו מאפשרים לו לתת את המענה שהמטופל זקוק לו. אם מדובר על קשיש ששוהה בביתו וזקוק לטיפול רפואי גם בשעות הלילה (מתן תרופות למשל, או השגחה על עירוי תוך ורידי), חשוב לשכור שירותי אחות פרטית ולא להסתפק במטפל סיעודי שאינו רשאי להגיש טיפול רפואי.

לעומת זאת, קשיש שזקוק בעיקר לסיוע בהליכה לשירותים או במזיגת כוס מים, יקבל מענה מצוין ממטפל סיעודי, ישראלי או זר.

כיצד  שוכרים שירותי טיפול לשעות הלילה?

דרך חברות ועמותות הסיעוד, אשר מהוות כיום את הגורם המוציא לפועל והמסייע למטופלים לממש את זכויותיהם במסגרת חוק הסיעוד וגם הגורם המקצועי והממוסד, המספק שירותי טיפול פרטיים בקשישים.

עמותת “לב זהב” היא מלכ”ר (מוסד ללא כוונת רווח) והוקמה במטרה לספק מעטפת שירות רחבה לקשישים ולקרובי משפחתם ולאפשר לבני הגיל השלישי להזדקן בכבוד בין כתלי ביתם, בקרבת יקיריהם ובתוך הקהילות שלהם.

העמותה מספקת:
  • שירותי ייעוץ בכל הנוגע למימוש ומיצוי זכויות.
  • הכוונה לקבלת השירותים וניצול הזכאויות השונות.
  • עמידה בקשר עם מוסדות שונים הקשורים בטיפול בקשיש (המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, משרד הביטחון, מועדוני יום לקשיש, בתי דיור מוגן, חברות ביטוח, ועוד).
  • תמיכה בבני המשפחה.
  • הענקת טיפול מקצועי ומיומן בידי מאות אנשי מקצוע מוכשרים ומנוסים: גרונטולוגים, אחיות ואחים מוסמכים, עובדים סוציאליים ומטפלים ישראלים וזרים.

הבחירה בין שכירת שירותי מטפלת לבין שכירת שירותי אחות מבוססת על צרכי המטופל ועל היכולת הטיפולית ורמת הזמינות של קרובי משפחתו. מומלץ מאד להיוועץ בצוות המקצועי של חברת הסיעוד כדי לבחור את השירות המתאים ביותר לצרכים.

אם אתם או יקירכם זקוקים לליווי וטיפול בשעות הלילה, אנו ממליצים לכם בחום להתייעץ עמנו בנושא.
כל שירותינו מסופקים בפריסה ארצית באמצעות הסניפים השונים ואנו מעמידים לרשותכם מגוון ערוצי תקשורת נוספים.
מוזמנות ומוזמנים ליצור קשר:

בטלפון:   03-508-6868באימייל:  info@lev-zahav.co.il

בטופס פנייה בעמוד “צור קשר” באתר שלנו

או בכל אחד מסניפינו

לב זהב היא העמותה המומלצת לאחים ולאחיות לליווי קשישים. גם אתם עתידים להיות שבעי רצון ממענה מותאם שעונה על הצרכים!
צרו קשר ונשוב בהקדם

חייגו עכשיו 03-6555870

לפניות ומידע נוסף מלאו פרטים

ונחזור בהקדם

או מלאו פרטיכם

וניצור קשר בהקדם:

עמותת לב זהב מגייסת עו"ס, אחים ואחיות, גרונטולוגים, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים לסניפים ברחבי הארץ

עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן 
תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין